Generalforsamling 2025

Generalforsamling i Rantzausminde Bådelaug d. 3. april 2025.

Generalforsamling iht. nedenstående indkaldelse.

Rantzausminde bådelaug afholder Generalforsamling

TORSDAG den 3/4-2025 kl. 19.00 på Strandgården

  1. valg af dirigent
  2. Formandens beretning. (Frede West)
  3.  Regnskabs aflæggelse ved kasserer Lasse Nellemose Larsen
  1. Budget og fastlæggelse af kontingent
  2. Behandling af indkomne forslag:

Bestyrelsen ønsker at bruge 6000 kr. på en reklamefolder for at øge kendskabet til foreningen og øge medlemstallet.

  1. Valg til bestyrelsen

på valg er:

Lasse Nellemose Larsen (villig til genvalg)
Henning Stampe (villig til genvalg)
Hans Raa Andersen (villig til genvalg)

  1. valg af suppleant til bestyrelsen:

På valg er Kaj Rasmussen (villig til genvalg).

  1. Valg af revisorer

På valg er: Jørgen Nielsen og Jens Sejberg Christensen.

  1. Valg af Revisorsuppleant På valg er Jacob Loeb
  2. Vi skal have fundet en ny bøje mand, som vil hjælpe 2 gange om året med turbøjerne
  3. 11. Vi søger en håndværker som ønsker at deltage i legeplads/ aktivitetsplads udvalget, og kan bidrage med det håndværksmæssige i forhold til en ny aktivitetsplads på havnen. 

12.  Eventuelt.

1   Valg af dirigent.

Frede West byder velkommen til de godt 30 fremmødte medlemmer.
Bestyrelsen foreslår Jacob Jensen, formand SSS som dirigent.

Jacob takker for valget og konstaterer, at generalforsamlingen er lovligt indvarslet jf. vedtægterne.

Jacob giver herefter ordet til Frede, som fremlægger formandens beretning.

2    Formandens beretning.

Formandens beretning 2025

Det sidste år er nok det år med de fleste møder både i Bådelauget og i bruger udvalget. Det ser nu ud til at meget af det arbejde der er lagt i de sidste mange år begynder og blive til noget. Det er jo i første omgang lokal planen vi har ventet på og det sidste halve år har der været en del møder på kommunens plan afdeling og et par workshops i Egenseforsamlingshus er det også blevet til. Så lige nu er der ved og blive udfærdiget en foreløbig lokal plan som skal godkendes af politikerne og dernæst skal den ud i offentlig høring så en gang i måske september/oktober vil der være en ny lokal plan så vi derefter kan gå i gang med en ny planlægning for legeplads og grill plads som jo er Bådelaugets projekt. Vi vil nedsætte en gruppe på 3-4 personer som kan arbejde videre med den del.

Vi og SSS har fået en henvendelse fra Kjeld Hansen nuværende formand for hav bade foreningen. Så det blev til et møde sammen med Jacob Jensen Formand SSS og jeg. Der frem lagde Kjeld hans visioner for havnen. Den vision gik ud på og ned graderer brugerudvalget og der skulle laves et ny udvalg bestående af formænd fra de 3 foreninger. Og bla. skulle bådejeren ikke have noget og bestemme i deres egen havn. Det kunne hverken jeg eller Jacob gå ind for og vi mente begge at vi i dag har et yderst velfungerende Brugerudvalget. Senere viste det sig at vi ikke var færdig med den historie da Kjeld Hansen sender det samme skriv videre ud til div. Politikere. Det er så endt med at politikere og havne administrationen samt øvrige fra Kommunen har bakket os op og derefter bliver der ingen ændringer i brugerudvalget. Så tilbage til Bådelauget jeg tror de fleste har haft en god sejle sæson i 2024 med ok vejr og gode muligheder for og komme rundt i landet og nyde livet på havet. Henning fulgte op i sit store en mands fest udvalg med og arrangere en sommerfest og det gik hen og blev en stor succes med mange medlemmer som mødte op med godt humør og god mad på div grill. Det vil nok blive en tilbagevendende begivenhed. Bådelauget og SSS har i de sidste år fået bedre og bedre samarbejde med SSS og det skyldes ikke mindst en ihærdig indsats fra Jacob som i dag er inviteret ind som dirigent i aften. Det er noget som vi i bestyrelsen sætter meget stort pris på at vi i dag samarbejder rigtig meget om hvordan vi kan få en bedre havn og være i og vi fælles kan arbejde videre ind i brugerudvalget. Vi vil fremad rettet se et større samarbejde til alles fordel og jeg vil lige sige at der er ikke nogen planer om en sammen lægning da vi er to forskellige klubber som deler den sammen havn.

Til sidst vil jeg godt løfte sløret for at meget af det arbejde vi lægger fra bestyrelsen samt bruger udvalget har gjort at vi nu har fået ca 7 millioner kr fra politikerne til en helt ny bro 10 og når den er færdig vil vi også få en helt ny bro 1 dernæst er der sat et større beløb af til ny undervands belægning ved slæbestedet ved SSS . Det er første gang i over 20 år der kommer så mange penge til havnen. Vi vil sammen med SSS se om vi kan finde et fælles fodslag omkring en ny service bygning hvor der også vil blive et bedre mødelokale som kan blive til glæde for rigtig mange.

Vi arbejder også på om vi kan få kommunen til og investerer i en ny maste kran. Niels Arntoft fra SSS som er medlem af Brugerudvalget bad vi om og indhente tilbud på en ny maste kran og det blev præsenteret på sidste møde med havne administrationen. Havne mesteren tog godt imod forslaget og vi vil tage det med igen på næste møde med politikerne

Frede West

Beretningen vedtaget.

3.   Regnskabsaflæggelse.

Lasse fremlægger regnskabet.
Jf. balancen ultimo 2024 andrager den likvide beholdning godt 102000 kr.
Medlemsantal (husstandsmedlemsskab) ca 100.
Enkelte sponsorer er stoppet, men der kommet nye til.
Der arbejdes kontinuerligt på at få flere medlemmer og sponsorer.

Regnskabet kan ses i mail af den 4. marts 2025

Regnskabet for 2024 godkendt.

4.  Budget og fastsættelse af kontingent.

Lasse fremlægger budget for 2026.
Gode ideer til aktiviteter af enhver slags er meget velkomne.
Sejladsorienterede arrangementer bedst efter sejlsæsonen.

Kontingentet foreslås uændret på 150 kr.

Budgettet kan ses i mail af den 4. marts 2025

Budget og kontingent 2026 godkendt.

5. Behandling af indkomne forslag.

Henning fremlægger bestyrelsens forslag til at få fremstillet en 6-sidet folder, der fortæller om RBL og Rantzausminde Havn.
RBL er i modsætning til de øvrige foreninger ikke synlige med et klubhus eller lignende på havnen, hvorfor en folder vurderes relevant for information, overlevelse og fortsat vækst.
Folderen vil blive omdelt på alle både i havnen, havnekiosken, automatrummet, de nærmeste butikker, sportshallen, husstande i nærområdet etc.
Havnekontoret spørges om de må give nye fastliggere et eksemplar i forbindelse med udsendelse af havnens materiale.

En prototype af folderen fremvises for medlemmerne. Folderen vil blive opsat professionelt og trykkes i farver på tykt papir.
Bestyrelsen anmoder om at bruge ca 6000 kr til trykning af 1000 eksemplarer.
Forslag om at trykke 2000 eksemplarer, da merudgiften er begrænset.
Bestyrelsen skal ikke være bundet af et så lille et beløb, som det ønskede.
Bestyrelsen kan bruge et fornuftigt beløb til trykning af folderen.

Forslaget vedtaget.

  1. Valg til bestyrelsen.

Lasse, Henning og Hans er på valg og villige til genvalg.
På forespørgsel ses ikke andre kandidater.

Lasse, Henning og Hans genvælges.

  1. Valg af suppleant til bestyrelsen.

Kaj er på valg og villig til genvalg.
På forespørgsel ses ikke andre kandidater.

Kaj genvælges.

  1. Valg af revisorer.

Jørgen og Jens er på valg og villige til genvalg.
På forespørgsel ses ikke andre kandidater.

Jørgen og Jens genvælges.

  1. Valg af revisorsuppleant.

Jacob Loeb er på valg og har meddelt, at han er villig til genvalg.
På forespørgsel ses ikke andre kandidater.

Jacob genvælges.

  1. Ny bøjemand søges.

DT turbøjer opbevares og klargøres i havnen om vinteren. Den tidligere bøjemand har valgt at stoppe.
Siden punktet blev anført til generalforsamlingen, er der sket den udvikling, at DT vil lade bøjerne ligge ude i den kommende vinter. I første omgang som 1-årigt forsøg.

Derfor udskydes jobbet som ny bøjemand til resultatet af forsøget foreligger.

 

  1. Håndværker til legeplads/aktivitetsudvalget.

Bestyrelsen forslår Jens Ditlev, som er tømrer/snedker til at deltage i udvalget med faglig sparring.
Jens Ditlev accepterer bestyrelsens ønske.

Udvalget består herefter af Frede, Hans, Henrik og Jens Ditlev.

 

  1. Eventuelt.

Under punktet er ordet frit, men der kan ikke træffes beslutninger.

Da miljø står ret højt for mange forslås en tur til kommunens rensningsanlæg.
Frede vil rette henvendelse til Vand og Affald om muligheden for et besøg.
Alle er velkomne til at indsende forslag til besøg, aktiviteter mm til bestyrelsen.

Sommerfesten holdes igen på havnen. Bestyrelsen håber på stort deltagerantal i år igen.
Datoen er fastsat til d. 21. juni kl 1630 på grill pladsen

Toiletterne i den udvendige kælder er under renovering og åbnes ikke indtil videre.
Herefter begrænset åbning i forår/efterår efter aftale med SSS.

Vild med vand / havnens dag findes ikke længere, hvorfor der ikke afholdes noget arrangement fremover.

Inden generalforsamlingen afsluttes, ønsker Jacob Jensen at viderebringe SSS bestyrelsens og egen kvittering til RBL’s bestyrelse for det rigtig gode samarbejde, der er opnået klubberne imellem. Det er meget værdsat.
Bestyrelsen takker for den fine kvittering fra SSS.

Jacob takker generalforsamlingen for god ro og orden.

Frede takker Jacob for at have ført os godt igennem generalforsamlingen.
Jacob modtager et par flasker for det gode arbejde.

Rantzausminde Bådelaug er herefter vært for lidt smørrebrød og drikkevarer.