Rantzausminde Bådelaug – Bestyrelsesmøde d. 26. nov.
Fremmødte:
Frede, Henning, Lasse, Hans, Henrik, Kaj, Lars Peter
Referat jf. dagsorden:
1. Dato for generalforsamling
2. Hvem er på valg
3. Vores økonomi
4. Sponsorer
5. Ny lokal plan
6. Bro 10
7. Alt andet I kommer med
Ad. 1
Generalforsamling afholdes torsdag d. 3. april 2025 kl. 1900 på Strandgaarden.
Indkaldelse skal været udsendt senest 3 uger før, dvs. torsdag d. 13. marts.
Ad. 2
På valg:
Henning, Lasse, Henrik.
På forespørgsel har alle tilkendegivet accept af genvalg.
Endvidere skal der vælges 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.
Ad. 3
Økonomien ser rigtig fornuftig ud.
Kassebeholdning ca. 104700 kr.
Økonomien er helt afhængig af sponsorernes bidrag.
I modsat fald vil en fordobling af kontingentet være en nødvendighed.
Ad. 4
Der er fratrådt 2 sponsorer.
Besluttet at tage kontakt til nogle få relevante virksomheder for om muligt at udvide kredsen.
LP: Vognmand John Pilegaard
Henrik: Tryk Team
Hans: Walsteds og Wendorff
Der tages ikke kontakt til de bestående sponsorer for opdatering af logo mv.
Ad. 5
Formøde ”Fremtidens Rantzausminde Havn” afholdt på PLAN’s foranledning torsdag d. 21. nov. med Brugerudvalget.
Strategi for 1. workshop, som afholdes i Egense Forsamlingshus, torsdag, d. 28. nov. kl 19-21, gennemgået.
Lokalplanen skal åbne for muligheder for diverse tiltag for området. Længe ønsket fornyelse.
Relevante interessenter primært i området er inviteret til mødet.
1. workshop forventes udmunde i ideer til overordnet vision – helikopter perspektiv.
Ad. 6
Bro 10 skal fornyes, da standen er kritisk. Økonomien er på plads. Skal ikke i udbudsrunde.
Arbejdet udføres om muligt inden den kommende sæson og senest i vinteren 25-26.
Tidspunktet for arbejdets udførelse afhænger af havneentreprenør.
RBL og SSS fremsender på opfordring ønsker til havneadministrationen vedrørende mindre ændringer i forhold til planen om genopførelse i forholdet 1:1.
Ad. 7
Næste bestyrelsesmøde: mandag d. 3. marts 2025 kl 19 på Strandgaarden.
Primært emne er planlægning af generalforsamlingen.
Sommerfest: Dato fastsættes senere.
SSS arrangementer undersøges for om muligt at benytte deres faciliteter, hvis vejret ikke giver mulighed for af bruge grill pladsen som i år.
Det foretrækkes at leje et party telt fremfor at investere i samme.
Tilladelse til opstilling af telt skal søges hos Svendborg Kommune.
Janus slettes fra hjemmesiden og som flaggast. (I skrivende stund fremgår han ikke af hjemmesiden.)
Flagning i sommerperioden ønskes så vidt muligt, hvis havneadministrationen kan afses ressourcer hertil. (Sommerpersonale)
Forespørgsel på generalforsamlingen om nogen har lyst til opgaven. (Gælder også flagning på officielle helligdage.
Julefrokost afholdt i umiddelbar forlængelse af bestyrelsesmødet.
Referat som opfattet. 😉
Hans R.